tisdag 12 oktober 2010

Känns ännu stjärnruset?

Ja, faktiskt så gör det det. Här har vi under flera veckors tid format en dag för att skapa en stjärnglans till de företagare som är mottagliga - och aldrig hade jag trott att resultatet skulle bli så bra!

Föreläsare som gav sitt perspektiv på olika ting och jag fick känslan att var och en av deltagarna plockade något gott med sig hem av varje föreläsare. En artikel i Skånska Dagbladet fångade Therese Albrechtsons föreläsning om att ha mod och kunna gå vidare trots misslyckanden, vilket hon ju visat att man kan. http://www.skanskan.se/article/20101012/SKURUP/710129914/1017/skurup/*/vaga-varda-vinn

Våra Siw-medlemmar som genom ett fenomenalt samarbete knåpat ihop flera underbara Pecha-Kucha föredrag. Visst är det härligt när helt plötsligt konkurrenten blir ens kollega - tänk vilka möjligheter som skapas för hur det än är så finns det i samma yrke och konkurrerande företag olika komptenser.

En paneldiskussion som vi tyvärr aldrig fick in på spåret hur vi kan samverka mer mellan företag-skola-kommun för att råda bot på den ungdomsarbetslöshet som finns och få våra företag att växa. En av våra föreläsare, Liselotte Norén,  reflekterar över detta också http://www.ambassadorer.se/post/for-manga-stylister-och-jante

Vår moderator Christina Nilsson skötte sig utmärkt enligt min åsikt. Påläst och korrekt med glimten i ögat styrde hon den stjärnbeströdda farkosten över stjärnhimlen och fick dagen att hålla ihop i en röd tråd - stjärnentreprenörer.

Alla deltagare - jag är oerhört stolt att vårt första försök slog ut så väl, ni var tillräckligt många för att lokalen skulle fyllas lagom och applåderna skulle höras, minglet blev förseningens aber, men vad gör det när man knyter affärskontakter? Jag hoppas att även ni hade en underbar dag och ni liksom jag går omkring med ett stjärnrus i huvudet!

Jeanette Bohman
Ordf Nätverket Siw


1 kommentar:

  1. Yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vi sa i inledningstalet att vi är ett nätverk för att helheten är större än delarna och vår lyskraft blir större när vi lyser tillsammans. Det var måndagen ett bevis på och vi gick alla hem som stjärnor efter att ha lyssnat till alla våra proffsiga och underhållande talare.

    Jag jobbar fortfarande på att landa och har nu kontakt med de företagare som jag knöt kontakter med i förrgår.

    Lite fler bilder kommer upp i eftermiddag!

    SvaraRadera